dinsdag 21 april 2009

En het molentje draait

Nog 's tijd voor wat nieuws en gezwets, en wel aanzienlijk veel sneller dan vorige keer.

Eerst en vooral: leve lobby-wifi! Leve kalme dagen! Leve de zon! Leve 25°!

Er valt wederom stevig wat te melden; een bondig overzicht:
- een week geleden seminarie afgelopen, daarna een rist excursies gedaan. Gevolgen: 5 dagen minstens 6 uur op de bus, maar wel beestig geamuseerd. En vooral: ondertussen heb ik dan ook eindelijk Cappadocië gezien, vanuit de lucht en zonder geld neer te leggen. Mocht ik tijd hebben om foto's of Smoelboek te pleuren, u zou nogal 's watertanden van jaloezie.
- zelfde week ook mammie en pappie op bezoek gehad, en ze zowaar nog redelijk wat kunnen zien ook, tussen alle lessen en excursies door. Bovendien heeft de collega er in mijn afwezigheid stevig aan verdiend :). Aan Ninove: op mijn blote knieën bedankt voor de Lachouffe en de Duvel. De eerste heeft gesmaakt, de eerste staat koud voor wanneer ik reden heb om te feesten :).
- ik blijf 95% zeker tot eind oktober/begin november. En hoop stiekem in België te kunnen zijn voor mijn verjaardag.
- groot nieuws dat nu voor het eerst in de ether gegooid wordt: ik ben er heel ernstig over aan het nadenken een vast contract aan te vragen en er nog enkele jaren in deze job aan te breien, eender waar op dit draaiend stukje potgrond.
- ook Murphy heeft zich deze week van zijn mooiste kant laten zien. Eergisteren krijgt Maarten zijn nieuwe auto (ocharme 500km op de teller!). Twee uur later vindt een Turkse lulhannes, geparkeerd aan de kant van de weg, het nodig om zonder knipperlicht of kijken de weg op te draaien en zijn linkerflank aan een grondige redecoratie te onderwerpen. Gisteren krijgt Maarten zijn scooter terug, om tot de reparatie van zijn gemotoriseerde slee volgende week maandag toch zijn hotels te kunnen afschuimen. En weer twee uur later vindt de motor van dat rammelkot het nodig om zonder enige vorm van waarschuwing in staking te gaan op 5km van Maartens eerste hotel. Maar nu kan ik tenminste uit persoonlijke ondervinding beweren dat je inderdaad overal raakt met taxi en dolmus :). Ondertussen zijn we weer gemotoriseerd, en vanaf maandag hangen er eindelijk (en hopelijk definitief) weer 4 wielen onder mijn welgevormde kont.
- in de categorie "van nu tot eind oktober": definitief hotelpakket en definitief appartement gekregen (keuken! badkamer! 2 bedden! warm water! tafel! stoelen!)
- in de categorie vlinders: Turks, blond, 27, yoga-instructrice. En vreet voor de rest vooral uw kap op uit nieuwsgierigheid :p.

Op het gevaar af te klinken als een cd op repeat, leef ik dus nog altijd in het gevoel dat de wereld me sinds enkele maanden hartelijk toelacht. Dat-ie vooral zo verder gaat :). Alle geluk aan alle lezers en hun teerbeminden!

2 opmerkingen:

Dieter Adriaenssens zei

Dolmus is inderdaad cool! :)
En wat die potgrond betreft : eerder een hete steen waar wat zandkorrels aankleven, maar dat zijn details. :p ('k kon het ni laten)
Nog veel plezier ginder, al heb je mij niet nodig om je daaraan te herinneren, en tot later.

Dragases zei

Blij om te horen dat het zo goed met je gaat!