woensdag 14 januari 2009

Kreunen en steunen

De eerste indrukken van Maarten uit het Land Waar Er Anderen Zijn Om Zijn Tafel Af te Ruimen (een beetje materialistisch leven , ik heb daar wel aanleg voor, zo blijkt :)):

- Voetbalploegen! Aan alle hotels ten oosten van Antalya zitten ze op winterstage, veel daarvan ook in onze hotels. Al bussen en/of spelers gespot van onder andere Werder Bremen en Trabzonspor.
- Turkije is warmer dan België.
- Minder goed geïsoleerde hotelkamers en Duitse koppels van een jaar of 45 doing the wild thing maken wake-up-calls overbodig.
- Turkije is zonniger dan België.
- Heb, zoals gezegd, het nogal luxueuze hoteldistrict: Belek (mijn verbijfplaats) telt niet minder dan 10 professionele golfbanen. En als iemand graag eens zijn vakantie opsmukt met een botox-behandelinkje, heb ik precies het hotel in de aanbieding (no kidding, actually).
- Winter in Turkije is wat te vergelijken met zomer in België, maar dan zonniger.
- Het eerste mondje Turks hebben we ook al opgedaan: hallo, tot ziens, bedankt en vooral het magische woord "ik ben reisleider" ("rehberim") zitten al in mijn bagagekoffertje.
- Het is hier eigenlijk echt goed weer vergeleken met België, als ik BVN mag geloven (voedselpaketten in La Louvière? what the fuck...); handig dingetje trouwens dat BVN, zo blijft een mens nog een beetje op de hoogte en weet hij dat Brugge, Standard en Anderlecht alledrie besloten hebben hun pijlen volop op de Jupiler League te zetten. Want wie heeft er nu een beker nodig?
- Heb al mijn eerste verlanglijstje voor de eerste bezoeker (externe harde schijf, geheugenkaart voor gsm, Gillette Fusion scheerschuim, chocolade...), maar zal dat hier later nog wel 's posten. Waarschijnlijk zal dat mee te geven zijn aan MaharaniSophia, als ik de berichten mag geloven. Uiteraard zal daar een overschrijving met het nodige geld aan voorafgaan.
- Voorlopig nog altijd geen klachten over het weer.
- Enige minpuntje: ik mag hier in mijn hotel mijn toiletpapier niet doorspoelen. Moet me dringend eens een afgesloten vuilbakje vragen. Of kopen. Maar toch eerst vragen
- Hoe het hier met het weer is? Heel goed eigenlijk, zonnig en lekker warm.
- Voorlopig nog altijd in mijn proefperiode, maar zie het nog altijd helemaal zitten om erin te vliegen. Zaterdag (17-1) is mijn eerste autonome werkdag, en het mag zo onderhand zover zijn.
- Ja ja, graadje of 20 overdag, en lekker zonnetje.
- En al zeg ik het zelf: ik zie er supergoed uit in mijn uniform :D.

Waarschijnlijk ben ik nog de helft vergeten van wat ik wou zeggen, zit hier in de lobby en ben m'n usb-stick met dagboekje vergeten op mijn kamer. Maar geen nood: vanaf zaterdag zal het met mijn internettoegang zienderogen vooruitgaan en zal het veel makkelijker zijn om op stabiele wijze te skypen, msn'en, foto's op Smoelboek te laden... (vanaf zaterdag heb ik namelijk mijn auto, en kan ik al eens langs bij een collega met stabiele én gratis wifi, 2 dingen waar de internettoegang hier in het Arcadia niet bepaald fanatiek aan meedoet :)).

In de tussentijd: groetjes, kussen en knuffels aan jullie allemaal, en tot gauw of tot ooit op dit kleine dorp Aarde!

Martinito

Geen opmerkingen: